444 1 633

Yurt dışı aramalar:
+90 212 368 16 00

Aralıklı Oruç Nedir?


07 Nisan 2022

Genel Tanıtım


Aralıklı oruç nedir?

Birçok diyet ne yiyeceğinize odaklanır, ancak aralıklı oruç tamamen ne zaman yediğiniz ile ilgilidir. Kısaca en güzel tanım ZAMAN KISITLI DİYET ifadesidir. Aralıklı oruç süresinde sadece belirli bir zaman diliminde yemek yersiniz. Bu zaman diliminin de günün hangi saatine yayılacağı konusu ve hangi zaman diliminin vücut biyolojik ritminde daha faydalı olacağı halen tartışmalı ve yoğun bir araştırma konusudur. Amaç metabolizmayı iyi hale getirmek, kanser ve kronik hastalıklarda önemli olan inflamasyonun azaltılmasıdır. Yani amaç asla sadece kilo vermek değildir.

Aralık oruç diyetinin çeşitleri?

Aralıklı oruç tutmanın birkaç farklı yolu vardır, ancak bunların hepsi yemek yemek ve oruç tutmak için düzenli zaman dilimleri seçmeye dayanır. Birçok farklı aralıklı oruç programı vardır. Alternatif gün orucu. Bir gün normal bir diyet yapın ve ertesi gün tamamen küçük bir öğün (500 kaloriden az) 5:2 oruç. Haftada beş gün normal bir diyet yapın ve haftada iki gün oruç tutun. Günlük zaman kısıtlamalı oruç. Normal yiyin, ancak her gün yalnızca sekiz saatlik bir zaman dilimi içinde. Örneğin, kahvaltıyı atlayın, ancak öğle yemeğini öğlen ve akşam yemeğini akşam 8'e kadar yiyin.

Aralıklı oruç sağlığınızı iyileştirebilir mi?

Kilo vermek ve fiziksel olarak aktif olmak, diyabet, uyku apnesi ve bazı kanser türleri gibi obezite ile ilişkili hastalık riskinizi azaltmanıza yardımcı olur. Bu hastalıklar için aralıklı oruç, genel kaloriyi azaltan diğer herhangi bir diyet türü kadar faydalı görünmektedir. Bazı araştırmalar, intermittent fasting'in inflamasyonu azaltmak ve inflamasyonla ilişkili durumları iyileştirmek için diğer diyetlerden daha faydalı olabileceğini öne sürüyor, örneğin:

•  Kanser araştımaları
•  Diyabet hastaları
•  Otoimmün hastalıklar
•  Nörodejeneratif hastalıklar
•  Artrit

Aralıklı Oruç Diyetinin Faydaları

Düşünme ve hafıza. Araştırmalar, aralıklı orucun hayvanlarda çalışma belleğini ve yetişkin insanlarda sözel belleği güçlendirdiğini keşfetti. Kalp sağlığı. Aralıklı oruç, kan basıncını ve dinlenme kalp hızlarının yanı sıra kalple ilgili diğer ölçümleri iyileştirdi. Fiziksel performans. 16 saat oruç tutan genç erkekler, kas kütlesini korurken yağ kaybı gösterdi. Alternatif günlerde beslenen fareler, koşmada daha iyi dayanıklılık gösterdi. Diyabet ve obezite. Hayvan çalışmalarında, aralıklı oruç obeziteyi önledi. Ve altı kısa çalışmada, obez yetişkin insanlar aralıklı oruç tutarak kilo verdi. Doku sağlığı. Hayvanlarda, aralıklı oruç cerrahide doku hasarını azalttı ve sonuçları iyileştirdi.

Aralıklı oruç tutarken ne yiyebilirim?

Yemek yemediğiniz zamanlarda su ve sade kahve ve çay gibi sıfır kalorili içeceklere izin verilir. Ve yemek yeme dönemleriniz sırasında “normal yemek yemek” çıldırmak anlamına gelmez. Beslenme sürenizi yüksek kalorili abur cubur, süper boy kızarmış yiyecekler ve ikramlarla doldurursanız, kilo vermeniz veya daha sağlıklı olmanız olası değildir. Yediklerimizin zamanı kadar içeriği de son derece önemlidir. Önerilen beslenme içeriği Akdeniz tipine uygun olan tam tahıllar, yeşil yapraklı sebzeler, sağlıklı yağlar ve yağsız protein gibi rafine edilmemiş karbonhidratlardan oluşan katkısız işlenmemiş gıdalar olmalıdır.

Aralıklı Oruç Diyeti Kimler Yapmamalı?

•  18 yaşın altındaki çocuklar ve gençler.
•  Hamile veya emziren kadınlar.
•  Diyabet veya kan şekeri sorunları olan kişiler.
•  Yeme bozukluğu öyküsü olanlar.

Sayfa içeriği sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.

İlgili Doktorlar


İlgili Birimler


Sizi Arayalım

Ad Soyad

E-mail

Telefon

Konu

Mesaj

Randevu Oluştur

Merkezlerimizden kolayca randevu oluşturabilirsiniz.

YOUTUBE


HABERLER

Tümünü Gör

SOSYAL MEDYA