444 1 633

Yurt dışı aramalar:
+90 212 368 16 00

ÇOCUKLARDA KALSİYUM TÜKETİMİNİN ÖNEMİ


21 Eylül 2022

Genel Tanıtım


Kalsiyum tüketimi her yaşta önemlidir ancak; bebeklik, çocukluk ve ergenlik döneminde kemiklere kalsiyum depolanması gerçekleştiği için çok daha fazla özen gösterilmelidir.İleriki yaşlarda osteoporoz ile erken karşılaşmamak için bu yıllarda kemiklere kalsiyum depolanmasını sağlamak ve düzenli fiziksel aktivite yapmak gerekir.Kemik ve diş sağlığının korunması, özellikle ergenlik sürecindeki boy uzama hızını karşılayacak kadar kalsiyum kaynaklı besinlerin yeterli miktarlarda tüketimi önemlidir.Çocuklar ve gençler kaliteli kalsiyum kaynaklarına her öğünde ulaşabilmelidirler. Kahvaltıda peynir, süt ya da yoğurt, öğlen ve akşam yoğurt, ayran, cacık, ara öğünlerde süt, ayran, az şekerli sütlü tatlılar önerilebilir.Son yıllarda gençlerde de hızlıca artan kahve tüketiminin kısıtlanması da önemlidir; kafeinli içeceklerin düzenli ve sık tüketilmeleri idrarla kalsiyum atımını artırmaktadır.Sağlıklı nesiller yetişmesi için küçük yaşlarda yeterli ve dengeli beslenmeye, hareketli yaşama ilk adımları atmaya başlamak alışkanlıkların yerleşmesine yardımcı olabilir.

Sayfa içeriği sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.

İlgili Doktorlar


İlgili Birimler


Sizi Arayalım

Ad Soyad

E-mail

Telefon

Konu

Mesaj

Randevu Oluştur

Merkezlerimizden kolayca randevu oluşturabilirsiniz.

YOUTUBE


HABERLER

Tümünü Gör

SOSYAL MEDYA