444 1 633

Yurt dışı aramalar:
+90 212 368 16 00

Duygusal Yemek Yeme İle Nasıl Başa Çıkılır?


26 Temmuz 2022

Genel Tanıtım


    Yemek yeme fizyolojik ve duygusal ihtiyaçların karşılanması için çok önemlidir.
  • Kişi vücudu için tüm fizyolojik ihtiyaçları için doğru yiyecek seçimleri yapabilirken; duygusal ihtiyaçları arttığında, stres seviyesi yükseldiğinde sağlıksız ve fazla yeme, içme eğilimine girebilir.
  • Açlık hissi geldiğinde gündemi değiştirmeye çalışıp, yiyecek göremeyeceğiniz bir uğraşa başlamak zaman kazandırabilir.
  • Duygusal yemek yeme kontrol edilmediğinde kilo artışı ve bunun sonucunda da birçok sağlık sorunu başlayabilir(diyabet, karaciğer yağlanması, hipertansiyon, kalp-damar ve mide-barsak hastalıkları, ortopedik hastalıklar; bel ve diz problemleri vb)
  • Duygusal açlığın kontrol edilebilmesinde ilk adım; kişiye özel tüm yiyeceklerin doğru saatlerde ve yeterli miktarlarda planlanmasıyla başlar.
  • Vücudumuz doyduğunun farkına vardığı zaman fazladan yemek yeme, atıştırma gibi eğilimlere daha az başvurur.
  • Duygusal yemede ikinci adım; düzenli aralıklarla su içilmesidir. Su içmek doygunluk hissini arttırmanın yanı sıra bir nevi duygusal rahatlamaya da yardımcı olabilir.
  • Atıştırma ihtiyacı olduğunda enerjisi düşük yiyecekleri tercih etmek, ağıza küçük lokmalar almak ve uzun uzun çiğnemek kontrolü kolaylaştırır ve daha az yemeye yardımcı olur.
  • Atıştırmalık olarak çiğ salata malzemeleri iyi bir tercih olur; salatalık, marul, maydanoz, roka vb.
Sayfa içeriği sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.

İlgili Doktorlar


İlgili Birimler


Sizi Arayalım

Ad Soyad

E-mail

Telefon

Konu

Mesaj

Randevu Oluştur

Merkezlerimizden kolayca randevu oluşturabilirsiniz.

YOUTUBE


HABERLER

Tümünü Gör

SOSYAL MEDYA