444 1 633

Yurt dışı aramalar:
+90 212 368 16 00

Okullar açılırken çocuklar ve gençlere beslenme önerileri


08 Eylül 2022

Genel Tanıtım


Kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Geceden sabaha kadar tüm kaynaklarını kullanmış olan bedenin sağlıklı yiyeceklerle güne başlaması hem kan şeker dengesinin düzenlenmesi ve enerjik olmaya hem de derslere odaklanmanın en iyi şekilde olmasını sağlar.Erken saatlerde çocuğunuzun evden çıkması gerektiği durumlarda pratik kahvaltı seçimi önemlidir.Kaliteli protein ve yeterli karbonhidrat içeren kahvaltılar dönüşümlü olarak sunulabilir. Birkaç gün; peynir, yumurta, pekmez ve tam tahıllı ekmek/lavaş, birkaç gün 1 bardak süt, 4-5 kaşık yulaf ezmesi, 3-4 tam ceviz içi, 1 meyve, birkaç gün; 2 yumurta ile omlet, taze sıkılmış portakal suyu, tam tahıllı ekmek,  birkaç gün; 1-2 dilim peynirli börek, 1 bardak ayran/süt Çocuğunuz çok erken evden çıkıyor ve kahvaltıyı okulda yapıyorsa evden çıkmadan birkaç adet ceviz, fındık badem ve birkaç adet kuru meyve verebilirsiniz. Öğle yemekleri okuldan yenecekse ne kadar hangi besin grubundan yediğini sorarak akşama eksik kalan besin grubunu içeren bir mönü planlayabilirsiniz. Örneğin öğlen mercimek çorba, kıymalı ıspanak, yoğurt ve bulgur pilavı yendiyse akşama köfte, tavuk, balık ya da baklagil yemeği ile salata, çorba, ekmek ya da pilav olabilir. Büyüme gelişme ve okul başarısının en iyi şekilde olması için kaliteli proteinler; yumurta, peynir, et, tavuk, balık, yoğurt, süt, kefir ve ayran tüketimine önem verilmelidir. Sağlıklı karbonhidratlar da enerji ihtiyacının karşılanmasını sağlar ve özellikle boy uzamasının olması gerektiği hızda devam etmesine yardımcı olur. Sağlıklı karbonhidratlar; tam tahıllı ekmekler, bulgur, sebzeler, meyveler, baklagiller(protein de içerirler) olarak sayılabilir. Atıştırmalık olarak kuru yemişler ve az şekerli sütlü tatlılar sıklıkla tüketilebilir. Çocuğunuzun dikkat dağınıklığı olmaması ve yemekten sonra uyku hali yaşamaması için öğünlerde basit karbonhidrat içeren yiyecekleri kontrollü tüketmelerine teşvik etmeniz yararlı olacaktır.  Yemekte bol miktarda basit karbonhidrat olması; tatlılar, patates, pirinç pilavı gibi uyku hali oluşmasına neden olabilir bu da ders dinlerken ve ödev yaparken dikkatin dağılmasına yol açabilir.

Sağlıklı ve başarılı bir eğitim öğretim yılı başlasın.

Sayfa içeriği sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.

İlgili Doktorlar


İlgili Birimler


Sizi Arayalım

Ad Soyad

E-mail

Telefon

Konu

Mesaj

Randevu Oluştur

Merkezlerimizden kolayca randevu oluşturabilirsiniz.

YOUTUBE


HABERLER

Tümünü Gör

SOSYAL MEDYA