444 1 633

Yurt dışı aramalar:
+90 212 368 16 00

İNTERMED SAĞLIK


30

Mart

Kendi Mucizenizi Başlatma Zamanı Gelmiştir

Yaz ayları ilkbaharda yenilenmiş bedeninizden en fazla verim alacağınız zaman aralığıdır.
Haydi başlayalım yenilemeye, tazelenmeye ve kendi beden mucizemizi yaşamaya; sağlıklı olmaya ve ömür boyu sağlıklı yaş almaya.
Her kim bol su içerse metabolizması hızlanır, daha fazla yağ yakabilir, toksinlerden arınır ve teni nemini koruyarak kırışıklıklara karşı korunur.
Her lokmayı düşünerek seçmeye ve uzun uzun çiğnemeye başlamak da çok önemli
Düzenli yürüyüş yapmak haftada 4-5 gün 45-55 dakika(yokuş olmamalı) ve gün içinde her saat başı 500 adım atmak siz farkına varmadan yeterli egzersiz yapmanızı sağlayarak hem kalp damar sağlığınızın korunmasına hem de kilo verme hızınızın artmasına yardımcı olacaktır.
Mevsimin bolca bereketli sebze ve meyvelerinden maksimum yararlanmaya başlıyoruz;
Kabak, bamya, semizotu, taze fasulye, enginar, patlıcan; mutlaka günde 1 öğün pişmiş sebze tüketelim. Bol domates, kuru soğan ve sarımsak eklemeyi de ihmal etmeyelim
Sebzeler bazen zeytinyağlı bazen fırında, bazen buharda ya da tost makinasında hızlıca hazırlanabilir
Sebzeli omlet çeşitleri de en hızlı hazırlanan yemekler grubundadır; kabaklı, köz patlıcanlı, maydanozlu omlet ya da baş tacımız menemen
Salatasız olmaz; kahvaltı, öğlen, akşam yemekle beraber ve acıktıkça yeşillikler, biberler ve salatalık sınırsız olsun, domates ise yemekleri pişirirken ve ana öğünlerdeki tüm salatalarda tüketilebilir
Küçük bir hatırlatma; zeytinyağı çok sağlıklı olsa da kilo verme sürecinde kısıtlı kullanmak daha hızlı kilo kaybına yardımcı olur, salatalarınız ve sebze yemekleriniz az parlasın ve bolca limon, sirke kullanınız
Meyveler yaz aylarında çok bol ve çeşitli elbette hepsini çok özledik, meyveleri düşünerek sırayla seçerek tüketmemiz önemli yoksa limitleri zorlamış oluruz ve şeker metabolizmamız bile olumsuz etkilenebilir, daha hızlı acıkabilir(insülin salınımı artabilir) ve daha fazla yemek yemeye başlanabilir

AMAÇ NEYDİ; YENİLENMEK, VARSA FAZLA KİLOLARDAN KURTULMAK VE BEDENİMİZİ EN DOĞRU ŞEKİLDE YÖNETEREK SAĞLIKLI OLMAK
Proteinler bedenimizin yapıtaşlarıdır; her besin grubunda olduğu gibi protein içerikli yiyecekleri de çeşitli, yeterli ve dengeli tüketmeliyiz.
Yumurta yaz aylarında bir çok kişi tarafından ihmal edilebiliyor; kahvaltıda yiyemiyorsanız haftada 2-3 kez öğlen ya da akşam öğünlerinde sebzeli omlet ve çılbır olabilir
Et, balık, hindi, tavuk ve baklagiller dönüşümlü olsun ve LÜTFEN PORSİYONLAR AŞIRI BÜYÜK OLMASIN özellikle mangal başında
Baklagilleri zeytinyağlı, pilaki, fırınlanmış ya da haşlanmış olarak salata ile tüketebilirsiniz

Sayfa içeriği sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.

Randevu Oluştur

Merkezlerimizden kolayca randevu oluşturabilirsiniz.

YOUTUBE


HABERLER

Tümünü Gör

SOSYAL MEDYA