444 1 633

Yurt dışı aramalar:
+90 212 368 16 00

İNTERMED SAĞLIK


07

Ocak

Suyun Metabolizma Üzerindeki Etkileri

İnsan vücudunun normal fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için düzenli olarak su tüketimi şarttır. Vücudumuzun ortalama % 60'ı sıvı ortamdan oluşmaktadır ve tüm organ faaliyetlerinin en verimli halde yerine getirilebilmesi için bu oranı koruyabilmek çok önemlidir.

Su tüketiminin hastalıklarla olan ilişkisine göz atalım;

Obezite-Su İlişkisi: Obezite, vücutta yağ dokusunun artmasıyla oluşan bir hastalıktır. Bedenimiz uzun süre obeziteye maruz kalırsa başka hastalıklara da davetiye çıkarmış olur; karaciğer yağlanması, kalp ve damar hastalıkları, hipertansiyon vb.. Vücudumuzdaki su oranındaki azalma da yağlanmayı artırarak tek başına obezitenin oluşmasını sağlayabilmektedir, bu durumda obeziteden korunmak için vücudumuzun ihtiyacı olan günlük su miktarını almak koruyucu olacaktır. Ayrıca düzenli su tüketimi metabolizmayı hızlandırıcı etki göstererek kilo kontrolüne yardımcı olur.

Böbrek Sağlığımız Üzerine Etkileri:  Böbreklerimiz kanın süzülmesi ve zararlı maddelerin idrarla atılmasını sağlayan ilk sıradaki organımızdır. Kan süzülürken vücuda yararlı maddeler emilir, zararlı olan maddeler de atılarak vücudumuzun korunması sağlanır. Yaş gruplarına göre değişim göstermekle birlikte, günde ortalama 180 litre kanın süzülmesi  sağlanır ve 1,5 litre kadar idrar haline gelerek toksik maddelerin atımı gerçekleştirilir. Ayrıca böbrekler vücudumuzun su, tuz ve asit-baz dengesini koruyarak kan basıncımızın düzenlenmesini sağlarlar.
Yetersiz su tüketimi durumunda ilk önce böbrekler zarar görmeye başlar, basınç artar ve genellikle tansiyon yüksekliği oluşur.
Az su tüketimi ayrıca böbrek taşı oluşumunu da artırabilmektedir. Su tüketiminin artırılması idrar yoğunluğunu azaltarak taş oluşumunu azaltabilir ve taşlar büyümeden atımını sağlayabilir.

Hipertansiyon-Su İlişkisi: Günlük hayatta fazla tuz tüketimi ve az su içilmesi böbrekler aracılığıyla atılacak su ve tuz miktarını azaltacağından kan basıncında yükselmeler oluşabilir, bu şekilde uzun süre fazla tuz tüketimi devam ederse kronik olarak hipertansiyona zemin hazırlanabilir.

Sindirim Sistemi-Su İlişkisi: Barsak faaliyetlerinin düzenli devam edebilmesi için yeterli su tüketimi şarttır. Az su tüketildiğinde faaliyetler yavaşlar ve kabızlık meydana gelir. Bu durum geçici ya da kalıcı olabilmektedir. Barsaklardaki bu düzensizlikler gaz, şişkinlik, karın ağrısı, doluluk hissi ve barsak tembelliğine yol açarak yaşam kalitesinin düşmesine sebep olmaktadır.

Cilt Sağlığı-Su İlişkisi: Metabolizma için yeterli su alınmaması durumunda ciltte kuruluklar ve hatta pul pul dökülmeler oluşmaktadır. Cilt elastikiyetini kaybeder ve kırışıklıklar artabilir. Terleme yoluyla atılabilen zararlı maddelerin atılmasında da yetersizlikler oluşabilir ve ter kokusu kişiyi rahatsız edici boyutta kötü hale gelebilir. Kuruyan cildi sadece kremler yardımıyla nemlendirmeye çalışmak yerine içilen su miktarını artırmak hızlı ve etkin bir çözüm olabilmektedir.

Bağışıklık Sistemi-Su İlişkisi: Bağışıklık sistemi vücudu dış etkilere karşı ( bakteri, virüs, mantar, çeşitli toksinler, parazitler ) koruyucu mekanizmamızdır. Su tüketimi yeterli olduğunda bağışıklık sistemi ( dolaşım, boşaltım ve sindirim sistemini kullanarak ) görevini daha rahat yerine getirerek yabancı ve zararlı maddelerin vücudumuzdan zamanında atılmasını sağlamaktadır. Bağışıklık sisteminin korunması için günde ortalama 1,5-2 lt su içilmesi uygundur.

Sayfa içeriği sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.

Randevu Oluştur

Merkezlerimizden kolayca randevu oluşturabilirsiniz.

YOUTUBE


HABERLER

Tümünü Gör